Ännu en hemsk och sömnlös natt!

Igår när jag hämta Olivia började hon oxå bli snorig och hostig.
Så kvällen slutade med att båda barnen skulle sova hos mig.
När jag gick och la mig förstod jag att det inte var någon ide att jag somna, Olivia hade börjat häsa och det var ett kruppanfall på gång.
Och såklart att det kom.. Inte bara en gång utan fyra anfall under natten.
Efter sista anfallet tyckte sjukvårdsupplysningen att vi skulle till AVC! Jag hade ringt hem Martin, så jag och Olivia åkte in.
Väl inne på akuten somnar ungen som en stock!
Läkaren ville inte väcka henne utan väntade ifall det skulle komma ett anfall.. Det gjorde såklart INTE!
Hon lät bara lite rosslig.
Utan jag fick fråga om vi kunde väcka henne så hon fick inhalera och vi kunde komma hem och sova.
Efter inhalationen lät hon bättre i luftrören och vi fick äntligen åka hem!!! Kl var 7 och inte en blund sömn hade jag fått!
Olivia var piggare för hon sov på akuten.
När vi åkte hem sa jag till henne att vi åkte in för att få medicin och inte för att sova. Hon svarar
Men jag sov ju så gott där! Kanske vi kan åka dit och sova en annan gång..
-hmm nä tack, helst inte!

Nu längtar jag tills ikväll så jag kan gå och lägga mig, man är inte så vass efter tre timmars sömn 😔

Olivia läste lite innan hon somna på akuten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback