Hundägare...

vaknade imorse med tungt huvud
och det känns som en förkylning är på väg..
usch, hoppas inte!
men nu går jag här hemma och nyser och fryser..

Men fast jag var seg som en råtta var jag tvungen att gå ut med Milo
det känndes så jobbigt men det var såå härligt när vi väl kom ut
hörde tom fåglar kvittra :-)

Jag har även laddat ner en app till iphone som min kompis Linda tipsade mig om
där ser man hur länge och hur långt man gått
väldigt roligt :-)

När jag och Milo var ute så slog det mig att vi stannar väldigt ofta och pratar med
andra människor nu
eller med andra hundägare som vi egentligen inte känner..
När jag var ute och gick innan vi skaffade hund var det inte många som
stannade för att hälsa eller Prata, om jag inte kände dom såklart
men nu hälsar varje hundägare så glatt och ska små prata lite
mysigt faktiskt, men behöver man ha en hund för att kunna hälsa på någon man möter?

Idag stod jag tom och pratade i några minuter men en tjej som jag brukar möta
på mina och milos promenader
hon berättade att deras hund blivit sjuk.. och lite allt möjligt annat
det hade hon aldrig gjort om vi träffats på promenader utan hund

Jag tycker ju att detta är väldigt trevlig att prata med massa olika nya människor
men lite lustigt att det behövs en hund för att man ska våga vara mer social


Gör han mig mer social?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback