Glad och besviken..

Iband har jag känt att jag vill göra något mer med mitt liv
prova på något nytt, utvecklas genom att lära sig något nytt

Så i Januari fick jag för mig att jag skulle söka sommarjobb på sjukhuset
tänkte att jag får väl tjänsteledigt eftersom jag inte anser att detta är ett likvärdigt jobb

Och nu i förra veckan ringde dom!!
Dom ville att jag skulle komma och jobba med sjuka barn och ungdomar
Oj, så roligt!  Det har jag faktiskt alltid velat göra

Så började karusellen, jag bad om tjänteledigt i 8v
men där gick jag bet..
Likvärdigt arbeta sa dom!! Ha ha
Jag jobbar med funktionshindrade, i deras hem och dom är vuxna
och nu ska jag prova på att jobba med
barn, på en avdelning på ett sjukhus...
likvärdigt? nä det tycker jag inte

men det är ju upp till arbetsgivaren om dom vill låta en prova på ett annat yrke..
Detta gäller ju ett sommarjobb! i några veckor
men det gick inte
för det kan ju inte vara bra att vilja utvecklas och se annat arbete
för då kanske man vill byta arbetsgivare..

så mycket för min ärlighet och mina 12år på arbetsplatsen..
har bara vart föräldraledig och studieledig innan
kan man som arbetsgivare inte vara liite givmild
nänä, ta och ta men inte ge!

Men nu fick jag 4 veckor att sommarjobb på sjukhuset
på min egen semester!
men men, det får gå
för jag vill så gärna och tycker att det ska bli så kul och intressant!


Nurse Katri



Kommentarer
Postat av: Malin

Men åååh va arg jag blir på sånt gumman...kan man inte ta det högre? Det är jue förjävligt.

Förstår att du är besviken,med all rätt.



Jag har nog glömt att kommentera ditt hår oxå....super fint! Önskar jag vore lika modig,jag har bara långt hår...klippte lugg i höstas,det var en stor förändring för mig =)



Ha en fortsatt ljuvlig helg gumman! O hälsa familjen så gott!

Kram Malin

2011-03-24 @ 13:47:40
URL: http://malinblingbling.blogg.se/
Postat av: Linda

Fy va tråkigt! Men hur många veckor får du vara ledig i sommar nu då? Typ en eller?

Tråkigt att inte din chef låter dej få prova ett tag..

Ha en bra dag!!!

Kram Linda

2011-03-25 @ 12:20:52
URL: http://Www.finest.se/systrarna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback