Första skoldagen

Idag var det dags för den första skoladagen!
Isabella var ganska nervös..
Hon hade svårt att somna igår och vaknade tidigt, Väldigt tidigt!
och så var hon uppspelt :-)

Fast det kanske inte är så konstigt när man börjar 4:an
och ny skola och ny klass
ska bli spännande och höra hur det gått när hon kommer hem

Olivia har haft inskolning på fritids hela denna veckan
men har första dagen i förskoleklass idag
så hon var också lite spänd på vad som kommer att hända..

Och idag var första dagen hon blev ledsen
å, då blir jag oxå ledsen
vill ju att hon ska ha skoj
Jag tror att hon blev ledsen för när vi kom sa läraren hej och gick ner
och ifrån klassrummet..'
Olivia kände ingen, så hon ville inte att jag skulle gå
Hennes kompisar hade inte kommit än

Det hade vart bättre om läraren tagit sig tiden och tagit emot henne
det är ju lite nytt för henne än
nytt ställe, nya stora barn som går i skolan..

men som tur var kom det en annan lärare efter en stund
som tog hand om Olivia och gick till fönstret för att vinka
Så kom Elsa oxå och då blev det såklart bättre!

Redo för skolan
:-)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Sötisar!



Ja, vad det betyder mycket det där lilla, att vissa inte förstår det. Klart läraren skulle stannat o pratat!! Självklart tycker jag.



kram Sanna

2011-08-18 @ 11:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback