ett liv som jag kanske skulle kunna vänja mig vid...

Nu kommer väl många feminister bli arga på mig...

har nu vart ledig i två veckor..
medan barnen gått i skola och maken jobbat
och tycker detta är så mysigt, att gå hemma
få iväg barnen tilll skolan och sedan vara hemma när dom kommer hem
följa med på aktiviteter, ha orken att hitta på saker
och inte vara trött efter en dag på jobbet
skulle nog kunna tänksa mig att vara hemmafru, ja faktiskt!

Låter jag tråkig?

Jag tycker om att gå hemma och pyssla eller bara att lata mig
och kanske jobba någon dag om jag känner för det
nu kommer detta aldrig att hända
men jag skulle faktiskt tänka mig att vara hemma och ta hand om barn och hus
ett tag i alla fall
om det fanns massor med pengar oxå ;-)
så man kan luncha, shoppa och dricka latte på stan, he he (ibland i alla fall)

Sen tycker jag ju att kvinnor ska ha lika lön som män
och samma chans till karriär om man vill
men man ska kunna välja vad man vill själv!

Jaja
jag får väl njuta av min sista vecka som hemmafru innan
jag ska tillbaka till verkligeheten nästa onsdag



Kommentarer
Postat av: tarja

Tror att det skulle bli tråkigt efter ett tag att gå hemma och vara hemmafru... men att jobba när man själv känner för det hade varit underbart!

2011-08-26 @ 05:09:33
URL: http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback