Så var det måndag igen...

Tänk att i torsdags eftermiddag tänkte jag
Å nu är jag ledig fre, lör och söndag
Det är ju ganska länge och det är långt kvar tills måndag
Jag kommer hinna med så mycket...

Hmm visst..
Vips! Så var den ledigheten borta
och jag hann inte alls med allt som jag trodde eller ville..

Som sagt det vore inte helt fel med lite fler timmar på dygnet...

Igår var vi hos min mamma
och hjälpte henne att bära in pellets..
Usch vad det var jobbigt, blev både svettig och trött i musklerna
men vad gör man inte för sin mamma
:-)

Sen gick jag och Bella på skattjakt..
på vinden ovanför garaget hos mamma
Fick flashbacks på när jag hade koja där uppe som liten..
Bella tyckte att det var jätte roligt att se
Vi letde bland allt skräp där uppe
Bella hittade hästsko som hon ville ha
jag hittade lite gamla flaskor, ett trähjul och annat smått och gott

Bella frågade mig
-vad var din pappa egentligen? Vad gjorde han med allt detta?
gjorde att uppfinningar?
-Min pappa var en skrotnisse som samlade på allt sa jag
-Och nu tar vi hem lite av skroten mamma!!
ha ha, ja jag har nog detta med skrot och loppisar från min pappa
;-)

minns när jag och Pappa åkte på loppisar och auktioner
Och nu åker jag och mina barn..
Fast han köpte mycket skräp men det gör aldrig jag.. (eller)
Jag köper ju för att jag tycker att det är roligt att inreda med lite äldre grejer..

Innan vi for hem från mamma grillade vi
Å det smakade gott!
Det var längesen vi grillade..
kanske detta var sista gången för året?


Kommentarer
Postat av: Tarja

Philippa frågade samma sak igår. Jag svarade att han var en saksamlare ;)

2010-10-05 @ 11:06:00
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback