Höstmys, läxor och förberedelser..

Ibland kan man som mamma verkligen bli överraskad
Isöndags blev jag glatt överraskad av min äldsta dotter

Hon har alltid tyckt att läxor är tråkigt och jobbigt
Det är alltid tjat om att göra läxor och sedan tjat om att göra läxorna ordentligt
men i söndags var det hon som tog fram läxböckerna
och sa att vi skulle göra läxorna
kan säga att jag blev förvånad!

Och hon läste så bra och skrev snyggt och gjorde färdigt alla läxor
allt flöt på så bra!
Efteråt kom hon på att hon nu hade två läxfria dagar
Hoppas hon kommer ihåg detta nästa gång..
Kan säga att jag blev stolt och hon värmde mitt modershjärta ♥
Väldigt skönt att slippa allt tjat och bråk!

Själv har jag nog kommit in i en höstmyskänsla
vill inte göra något!
Vill bara tända massa ljus och ligga och mysa
men tyvärr så funkar inte detta i verkligheten..

Så nu ska jag ta mig i kragen och försöka förbereda inför helgens kalas
plock, städa och baka står på schemat
och så ska jag hinna åka till jobbet oxå!

Det blir att baka lite chokladsnitt..


Kommentarer
Postat av: tarja

Dåligt med uppdatering här nu... dags att skriva något NU kanske??? ;)

2010-10-21 @ 10:23:11
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback