Söndag

Idag är det söndag
vi har vart ute lite i den friska luften
fast jag tyckte att det var kallt..

Sen åkte jag till mamma
idag fick vi tända ett minnesljus för lillebror i kyrkan
det kändes ganska bra

 Det som inte var bra att det först var dop och efter
dopet, bad prästen att gud skulle vara med oss genom denna svåra tid
som vi går igenom nu
och så fick vi tända våra ljus
tycker att det blev lite fel där, eller det kändes lite jobbigt
där var familjen för att fira sitt nya barn
och så kommer vi och sörjer..
och tände ljus för en som inte finns längre..
och tårarna kunde jag inte hålla tillbaka
ska man verkligen blanda två så stora fast olika saker?
Stor glädje och stor sorg?
Jag tycker nog inte det

Efter gudtjänsten tänkte jag åka hem
men fastnade hos mamma
vi pratade och minnen och allt annat mellan himmel och jord
en riktigt härlig och mysig pratstund mellan mig och min älskade mamma
kändes som det blev lite lättare inom mig
Tack för att du finns mamma

Vill även passa på och tacka
alla kända och okända vänner
som kommenterar här,
ringer, mailar och smsar
eller skriver på facebook
tack för att ni finns som ett jätte stöd för oss i våran stora sorg


Kommentarer
Postat av: tarja

Jag säger ju att lillebrors död bara kontras med nytt liv hela tiden... Överallt så hittar jag motsatser. Lämna lillebrors sista kläder - köpte bebbens första kläder, läser lillebrors dödsannons - läser William födelseannons ( i samma tidning). Och nu då dop vs. död.... Lite läskigt när man tänker så...

2010-03-28 @ 22:42:32
Postat av: Pernilla Persson

Tack Katri och många styrke kramar till er också !

2010-03-30 @ 17:40:02
URL: http://crazynillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback