Jobbig dag

Idag är det jobbigt och tungt
Har vart i skolan men mitt huvud var inte där

Fick min lärare att börja gråta när jag berättade vad som hänt
och då började även jag gråta

Nä det känns så fel och orättvist
tror att han snart ska komma hem från en resa eller något

Kommer ihåg när pappa kommer hem för att berätta att vi fått ett syskon
Han lyser av stolhet och säger att det var ännu en syster
men, ingen trodde honom
för han bara lyste!!
Äntligen en kille efter alla tjejer
Å, vi var så stolta!
Han fick så mycket kärlek och uppmärksamhet av alla systar


Tänker på när han var liten och lekte med turtles
Cowabunga!
Ropade han och gjorde "karate"
Såg så fjantig ut...

Tänker på minnen med lillebror hela tiden
När han var ca 8år åkte vi finlands färjan
lillebror hängde efter mig och martin hela tiden och vi tyckte han var lite jobbig
vi var ju unga och kära!
Idag uppskattar jag att han ville vara med oss

Alla handbolls och fotbollsmatcher vi tittade på när lillebror spelade
Han var så duktig
vi skojade om att Martin skulle bli hans maneger och driva honom hårt..

Senast i sommras retade han mig för mina bilringar på magen..
haha
Jag restades tillbaka och sa att jag hade i alla fall fött barn
vad var Hans ursäkt?
Han kom fram till att det var Martins fel eftersom,
han hade lärt honom spela tv-spel, dricka öl och snusa
och därför kom uppgång av vikten!
Vi skyllde båda våran vikt på Martin allt var hans fel minnsan!
Min pga barnen och hans av tevespel och öl

Vem ska nu retas med mig???

Önskar verklig att jag hade sagt oftare att jag älskade dig och var stolt över dig
Fast jag tror att du visste
Du var ju vår alllas lilla lillebror, som vi ville göra allt för

Det gör så ont att vi bara fick ha dig i 20år
Det blir ett tomt liv utan dig!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad fint skrivet, jag ryser. Tänker på dig. kram Jessica

2010-03-10 @ 20:22:01
Postat av: Maarit

Verkligen fint.. tips (om du vill) kopiera över till henkes minnessida på FB.. det är verkligen hur vi såg honom som bror.. kramisar.

2010-03-10 @ 21:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback