Försöker

Försöker leva i vardagen
och
det har vart roligt att få vara på praktiken igen
De är så förstående och jag pratar av mig
Skönt!
Även skönt att ha tankarna någon annanstans

Tyvärr är det min sista dag där imorgon
Det har vart så roligt och lärorikt

Måste säga att arbetskläder är ett plus
Så skönt att slippa tänka på vad man ska ha på sig
utan åka dit mysisar och sedan innan arbetet byta om
Det gillar jag!

Det är inte lätt att försöka gå vidare
man försöker hitta ett liv igen..
Känns lite som man lever i  en dröm
eller
att man lever ett liv brevid sitt förra
Vet att det låter konstigt
men ett liv utan lillebror känns så fel, så avigt

Var i stan häromdagen
för mina mini piller var slut
Jag tänkte att detta klarar ju jag, behöver ju inte prata om familjen med barnmorskan
Så ställer hon frågan
Hur är det med resten av familjen?
Har du syskon som har fått några sjukdomar?
Va, tänkte jag, detta är ju inte sant!
Det brukar ni ju inte fråga!
Det brast ju, såklart!
När jag berättade för barnmorskan och var hon så förstående
för hon hade oxå förlorat en bror i samma ålder
Var det ödet tro?
Att vi skulle träffas och prata?

Nu är det en vecka sen min lillebror lämnade oss
saknaden är stor


Nu ikväll blir det mys med mina tjejer
melodifestivelen står på schemat

Hoppas ni får en trevlig helg och ta vara på varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback