Tandläkarbesök

Idag var det dags för mitt tandläkar besök
och denna gången hade jag inte sådan tur att de ringde och bokade om..
Olivia var med mig och satt så fint och lugnt på stolen och tittade på
när tandläkaren rotade runt i min mun
Hon var så väluppfostrad och snäll så hon fick beröm av tandläkaren!

Jag hade inga hål! Vilket är så skönt!
Men en fraktur på framtanden..
Det betyder att en bit har lossnat, men jag har för mig att jag alltid sett ut så..
men men, nu ska det fixas till
sen hade jag några gamla fyllningar som hade lossnat som måste fyllas igen

Så jag ska på återbesök..
Då är det tur att man har frisktandvård..
jag betalar en måndadsavgift istället för att betala vid besöken
och då ingår tex undersökning och lagning och mycket mer
Tycker att det är skönt att slippa betala stora summor varje gång när man är där


Det sista tandläkaren sa
-Glöm inte att skölja med fluor och att andvända tandtråd!
Klassiskt!

Nu hoppas jag att mina tänder är glada, när dom är ny Putsade och lackade!


Kommentarer
Postat av: tarja

Vad duktig du är med dina tänder. Har oxå den där tandläkarförsäkringen, men jag betalde av hela summan med skattepengarna förra året :)

2010-08-31 @ 21:18:27
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Conradella

Lovely site keep it i will be back that you.

2011-04-01 @ 11:39:21
URL: http://conradella.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback