KAOS

Nu har det varit lite kaos här hos oss, har haft så mycket att göra. Jobbat måndag kväll och tisdag dag sen jobbade jag även extra natten mellan tis och onsdag! Snacka om trött imorse!!
Det var härligt att krypa ner i sängen och sova. Sov gott tills jag hörde att Olivia (som var hemma med Martin idag) Kollade på Dora utforskaren på tv, Hon ropade och svarade på alla deras frågor... Antagligen helt inne i programmet

Skickade iväg Bella till skolan idag hon verkade pigg igår för det var full fart på henne! Det var inga problem idag hon börjar bli frisk nu. Det ända jobbiga är att hon blir halvt döv när hon är förkyld och hör ännu mindre än vad hon gör i vanliga fall, och det är inte mycket!! Så vi pratar högt och tjatar ifall hon hört... lite jobbigt! Hon får vatten i hörselgångarna när hon är förkyld och därför hör hon sämre då.
Vi har trott att hon har vatten hela tiden eftersom hon inte verkar höra, men så var inte fallet. Lilla bella verkar ha förmågan att höra det hon vill höra och vill hon inte kan hon bara stänga av... Tänk om man kunde det!!

Vi har även vart och handlat idag, Bella över lycklig för hon köpte en kickbike!  När vi kom hem och packade upp varor skulle jag göra mig till och torka ur några lådor.. Hmmm det skulle jag inte gjort för helt plötsligt trillar lådan ner och det blir lite kaos med oupp packade varor och lådor som ska skruvas fast. För min handyman märkte att flera lådor satt löst...  verklig konstigt på ett nytt kök!!

Min handyman

Klockan tickade i väg barnen skulle läggas, varor packas upp, tvättmaskinen var klar så kläder skulle hängas upp och så lådorna... och så ringde det. Jag var i ett duktighets läge och skulle torka i kylskåp och organisera i frysen???!! Allt på en gång! Allt blev kos barnen sprang mest om kring och jag sprang runt och plocka, kunde inte riktigt släppa duktigheten. fast det borde jag gjort för vad händer när man gör sig till?? Allt verkar ju bara bli kaos, det skiter sig helt enkelt!

Imorgon är jag ledig men har fullt upp ändå, det ska städas och fixas för imorgon kväll ska jag ha tjejkväll med några vänner, det ska bli nice!
Därför ska jag och Olivia plock och städa så det är fint när tjejerna kommer... så dom inte hittar något damm i hörnen om dom granskar! Hi hi!!

Nu är det dags för sängen jag hade tänkt komma igång sammtidigt som Bella går till skolan imorgon... Det brukar inte fungera så bra för jag är alldeles för trögstartad på mogonen.
Jag måste till apoteket och köpa allergi tabletter förstår du! Jag misstänker att jag fått pollen allergi på äldre dagar.... Har vart tung i huvudet och förkyld länge och så tyckte Martin syster Malin att jag kunde prova några allergi tabletter och vips dom hjälpte, tyvärr... Vill inte ha allergi hade hoppats på en vanlig seg förkylning! men när jag glömde ta tabletterna så var "förkylningen" där igen....

over and out
Katri


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback