crash, boom, bang!!

Igår var jag och jobbade extra i fristad, där jag har jag aldrig jobbat innan men det var kul! Väldigt trevligt!

Tills ca 21.40...

Vi sitter och tjatar och jag hör att min telefon ringer och är säker på att det är barnen som ringer och ska säga go natt, men jag hinner inte svara i tid
så jag ringer upp...
Då hör jag vrååål skrik och martin ropar Kom hem! Olivia har ramlat gränsle över en stolskant och hon blöder från underlivet!!
Jag blev helt stirrig och åkte i panik och bad att jag inte skulle köra på något djur på den mörka gingiri vägen, det gick nog lite väl fort hem.

Väl Hemma ligger min lilla trollunge och snyftar i sängen.. Åå min lilla stackare!
jag fick undersöka väldigt lite och tyckte att jag såg ett jack och det tyckte även martin så vi ringde för att få komma till akuten. Det tog en liten stund att vänta i telefon och Olivia hann somna, hon hade vart så ledsen så att hon var helt slut.. Vi tänkte att det kanske inte var så farligt eftersom hon verkade sova så  gott!

Tänk vad fel vi hade.. hon började vakna och gny så vi tittade efter igen och det hade börjat blöda på nytt...
Det var bara att åka in och så lämnade vi En Orolig Bella hos mormor på vägen. Vi dessa tillfällen är man lyckligt lottad av att ha henne nära!

Väl inne på akuten gick allt väldigt fort en väldigt gullig sköterska tittade på Olivia och såg även hon att det var något, Så hon kallade efter en gynläkare.
Ner kom en osäker ganska ung kvinnlig läkare som tyckte att det var konstigt att barn kan ramla på detta viset!! Och hon brukar minsann inte ha så unga patienter.... Samtidigt tittade hon lite argt på oss föräldrar!

MORR!

Vad ska vi göra åt det? skita i att åka in? Nu fick hon lära sig något nytt och tänka lite i andra banor!!
Tyvärr så råkade Olivia ut för en sån här olycka på ett mycket känsligt ställe, vi önskar att hon hade sluppit det!
Men när hon oxå hade tittat såg även hon ett jack som behövde sys men eftersom Olivia äer så liten behövde dom söva ner henne för att sy och för att undersöka henne mer noga. Gynläkaren blev lite trevligare sen...

Allt gick väldigt fort. Vi fick rum på barn och sedan tid på operationen. Olivia var den mest sötaste och duktigaste lilla tjej jag sett och jag var så stolt! Hon visade och gjorde allt läkarna bad om.

Väl Inne på operationen följde jag med in, jag fick en ur snygg outfit! not!
Det här klarar inte jag, tänkte jag. Jag kommer att börja gråta när dom ska söva Olivia.
Men vilken underbar personal, så proffsiga och gulliga! Olivia tyckte att detta var så bra och låg där och njöt av uppmärksamheten!
Dom fick i dropp utan problem, fast Olivia hade fått emlaplåster innan så hon kände säkert inget.
Sen blev Olivia kompis med lustgasen! Hon var så rolig! Hon log och fnittrade hela tiden. Hon ville knappt släppa masken!!
Prova mamma sa hon, det här var kul! Hi hi!!

Klockan två var vi på uppvaket, allt hade gått bra sa läkaren. Skönt!!
Martin åkte hem för att någon av oss skulle få lite sömn.
Vi försökte väcka Olivia ett par gånger tillslut vid fyra tittade hon upp lite och somnade om. Då fick vi åka ner till barn och jag fick krypa ner i en säng!! Som var så obekväm så jag sov inte så gott som jag trodddeatt jag skulle göra, jag var så trött!

På morgonen trodde jag att vi skulle få åka hem men NEJ!
Olivia vägrade kissa, det gjorde för ont!!
Vi fick åka hem efter lunch och efter en hel del värktabletter och bedövningssalva kunde hon kissa. YES!

Nu är hon pigg och glad. Åker räser på sparkcyklen hon fick av sin pappa för att hon var så himla duktig. Vi får påminna hela tiden att hon ska ta det lungt så inte stygnen går upp... Hur lätt är det för en fyraåring som värkade få en massa energi av värktabletterna?? Det blir ingen förskola denna veckan för lillfisen i allafall!!

Nu har Bella börjat att hosta som en stolle kanske det blir en natt till utan sömn för oss?? Håll tummarna så att vi får sova!!


Olivia med sin nya rosa fina kickbike!! Överlycklig liten tjej

Olivia gillade att vara på barn när hon kom på att man kunde ligga och titta på film få glass.... Hittade även pysselsaker! Så hon frågade ifall vi inte kunde sova en natt till....
De flesta i pesonalen var så proffsiga och snälla, tack vare dom så gick allt lätt och smidigt! Och tack vare Olivia som Orkade med alla undersökningar!

Du blir det soffan för mig ska titta på robinson, käka godis och ta en öl!

Xoxo
Katri

Kommentarer
Postat av: Stora syster

De skämmer bort barnen på sjukhuset så att de inte vill åka hem.. ;-)

2009-05-09 @ 23:00:34
Postat av: Malin

Men ush,stackars liten tjej,jag blir helt ledsen i ögat!

Skönt och höra att det gått bra och att hon är så snäll. Men vissa läkare borde f-n strypas långsamtmorr

Kramis på er!

2009-05-09 @ 23:23:54
URL: http://malinblingbling.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fy vilken panik, och på ett sånt intimt ställe. Vilken super duktig tjej du har. Tur man är två i såna tllfällen..

kram

2009-05-11 @ 08:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback