Våren är nog på väg!!

Vilken härlig söndag det blev idag!
Har bara varit idag tagit det lugnt och fixat lite här hemma. Tycker att det är så skönt att bara vara ibland! Jag har varit hemma hela dagen förutan min promenad på morgonen. Passade på att tvätta och plocka lite och så har jag slöat framför teven oxå! Inte ens mat har jag fixat för vi hade mat kvar från igår, så skönt! Jag har inte sprungit runt som en yr höna och fixat med allt jag vill ha gjort! Som igår innan familjen ryhd kom sprang jag runt med dammsugaren och plockade in tvätt! Martin förberede maten...
Klockan tjugo i fem hade jag inte bytt om eller sminkat mig hade gått osminkad hela lördagen.. Eller som martin jobbarkompis sa till mig
-du behöver ingen smink! du är en naturlig skönhet! ha ha ha!! Där plockde han plus poäng misann, fast han va ironisk! Jag tänker leva på det ett tag i allafall!!!!!

Ja just familjen ryhd skulle komma fem klockan var tjugo i!! lite panik, som vanligt!! varför ska jag alltid fixa och dona under tidspress?? Tävling mot klockan kanske?
När familjen kom stod jag och gjorde sallad för vi hade inte hunnit göra den... hmm undra varför?? och martin stod i duschen som han nästan alltid gör när vi ska få främmat, eftrsom han inte hunnit det innan. Undra va vi har för skada?

Åter till idag då... jag kom visst av mig! Efter lite slöande gick vi ut en liten stund. Olivia ville cykla lite och det går ju nu när snön äntligen börjat smälta bort! Sedan stanna barnen kvar ute medans jag lovade att slänga in pommes och korv i ugnen, så lite matlagning blev det ändå! fast det var inte speciellt jobbigt! Dom var ute och lekte och grjade tills klockan var halv sex och då var det fortfarande ljust ute. Härligt! Fick lite vårkänslor nu när vi var ute  å cykla, snön smälter, och barnen kan va ute längre!
Så JAA, jag tror att våren är på ingång! åå vad jag längtar

xoxo
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback