tidsoptimist??

Nu är jag där igen, tror att jag ska hinna med det mesta innan jag börjar jobba i eftermiddag!
Hur fungerar min hjärna egentligen?

Idag tog vi oss upp ganska i tid så jag och Olivia följde Isabella till skolan idag, hon tycker att det är tråkigt att gå själv för man har ju ingen att prata med, och hon kan tjata! Denna veckan har hon ju gått själv eller med farmor, även idag ringde farmor och fråga om hon skulle ta med bella men då var vi redan på väg. Kanske bra att visa sig för personalen ibland, sen var det ju lite schema ändringar oxå.
Sen ville jag ta en promenad ner till konsum för att små handla lite, Olivia tyckte att vi skulle ta bilen.. Jag gav med mig ganska lätt eftrsom det inte var särskilt skönt ute..
Och så hade vi tänkt baka, städa, vika tvätt, kanske sätta på en maskin, laga mat... och jag ska duscha ja ja allt ska jag hinna med tror jag
Vi åkte och handla, sen åt vi frukost och bakade lite banan muffins och nu sitter jag här klockan är fem över halv tolv  så jag får nog bara laga och äta mat sedan snabbdusch innan jag ska dra till jobbet!
Jag fattar inte hur jag tänker tror att jag ska hinna med allt... Har alltid tyckt att min familj (syskon och mamma) är tidoptimister och nu har jag insett även jag är smittad av denna åkomma, ha ha ha!!

           
Olivia bakar                       Våra fina muffins, skulle
                                             Vilja kunna göra stora
                                              Amerikanska muffins
                                              Tips någon?

Va glad jag blev när ni tyckte att jackan var snygg, hoppas att det är bra i verkligheten oxå!
Martin! Jag är nog för feg för att åka med dig på mototcyklen, du får nog växa ifrån lekandet och bakhjuls åkningen först!

Ha det bra nu, jag får nog sätta lite fart så jag hinner, om jag är snabb kanske jag hinner något mer!!!

xoxo
Katri

Kommentarer
Postat av: Tarja

Detta hittade jag. Hoppas att det kan hjälpa.







Amerikanska muffins





Ingredienser

50 g smör

1 1/4 dl socker

1 ägg

½ tsk vaniljsocker

1 1/4 dl mjölk

4 dl vetemjöl

1½ tsk bakpulver



KOLAGRÄDDE

3 dl vispgrädde

1 dl kolasås

strössel



Tillagningstid: Över 20 min

Svårighetsgrad: Medel





Gör så här

Sätt ugnen på 175°C.



Rör samman smör och socker tills det är vitt och pösigt. Tillsätt ägget, vaniljsockret och mjölken. Rör ihop mjölet och bakpulvret. Blanda det med smeten.



Fördela degen i en muffinsplåt. Grädda i 20 minuter. Låt svalna på galler.



Vispa grädden och vänd försiktigt ner kolasåsen.



Dekorera med kolagrädde och strössel precis före servering.



2009-03-05 @ 15:32:28
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Maria

Men hej ! Vad kul att du oxå har en blogg (lägger genast till i favoriter). Jo här är allt bra och mycket händer hela tiden. Jag har köpt en liten livsmedelsbutik (mat, godis, tobak, korv, lotter m.m.) Finns bilder i bloggen, kolla tex i slutet av januari då jag la upp en del. Är allt bra med er då ? Hoppas ni klarat er från vinterkräksjukor och influensa. Det har vi peppar peppar. Ha d så gött, Kram från Maria

2009-03-05 @ 16:54:26
URL: http://mariashuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback