hemma igen

Japp nu var vi hemma igen efter en trevlig helg i norge!
Fast vi var lite oroliga för resan hem för Olivia var så trött och sliten på söndag morgon och så klagade hon att hon hade ont i magen! Jippie tänkte jag, resa hem med en som är magsjuk!! Och sedan tänk om vi smittar ner alla?
Sen var hon lite lös i magen en gång bara. men jag tog det säkra före det osäkra och lånade lite kläder av anna om något skulle hända på vägen hem. men allt gick bra vi åt buffe på båten, Olivia åt ju inte så mycket hon kände sig inte helt bra sa hon. Efter ett toabesök var det som att vända på en hand hon blev bättre, oron släppte antagligen hade hon vart hård i magen, det var ju tur.
Sen handlade vi lite och spelade på enarmade banditer, det är ju så kul! Men ett gift det är ju så svårt att sluta..
det märkte vi efter att vi spelat färdigt satte vi oss vid ett par enarmadebanditer där stod det en kvinna och spelade hon matade in sedlar efter sedlar! Vet inte hur mycket hon förlorade men det var nog en hel del! Tur att man kan stoppa sig själv!

Bilresan hem från strömstad gick jättebra med hjälp av melodifestivalsskivan, det spelades amy diamond och alcazar mest hela tiden och högt! jag och martin fick knappt välja vad vi ville lyssna på men till slut fick vi byta lite låtar, inte helt fel!
Sen somnade båda barnen så gott och båda somnade om hemma ganska lätt. så vi oxå fick lägga oss.

Olivia tyckte om att komma hem tror jag för hon väckte mig kl sex! Och hon är inte morgonpigg inte jag heller, så vi låg och myste och hon lästa lite för mig (jag blunda och halv sov) sen var det bara att gå upp vid sju väcka bella som skulle till skolan. Idag hade hon följe med farmor. Jag fick ett sms där farmor sa att hon började sent och kunde ta med bella, så jag frågade bella om hon ville ha följe med farmor
hon svarade
- ja jag kan följa henne! så nu är det hon som följer farmor till jobbet och inte tvärtom....

Nä nu ska jag fixa lite innan jag ska åka och jobba.

xoxo
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback