extra ledig dag

Idag har jag varit ledig med tjejerna som har haft studiedag idag, fick lite sov morgon oxå jätteskönt!
Vi hade bestämt att vi skulle göra lite roliga saker idag!
Började dagen med att gå till en stor pulka backe här i närheten, jag och Olivia träffade två av hennes bästa vänner från förskolan. Isabella hamnade hos en kompis hon var inte så sugen på att åka pulka. Synd tycker jag eftersom snön nog snart försvinner... men hon har åkt mycket pulka innan tyckte hon och hon är ganska trött på snön, ja vem längtar inte efter våren??
Jag och Olivia hade en jätte mysig fm i pulka backen, dom är så goa ihop de tre tjejerna!! Dom var genom blöta och trötta men ville knappt gå hem ändå.

Vid middagstid åkte jag och tjejerna ner bibloteket för att lämna och låna böcker, felet är bara att dom kan låna hela bibloteket och även stanna där och läsa där!
       

Efter bibloteket åkte vi till buger king för att äta. Jag har längtat efter deras kycklingbaguette, den är jätte god! men deras baguette maskin var sönder, Tyvärr! Det var den sist med, kanske inte lagad än?? Fast dom fixade en kycklinghamburagre till mig med grillad kyckling i även den var god men inte som kycklingbaguetten! Vi hördes nog mest på hela burger king, för Isabella hittade på att jag och olivia skulle svara farfars kalsonger på allt hon fråga.. typ
-vad äter du?
-farfars kalsonger!
Barnen skratta så dom nästan kissade på sig!!
     

Efter buger king skulle vi till maxi. Vi hade med oss tomburkar/petflaskor hemmifrån och även burkar barnen hade fått av mormor. Så hela vagnen var full med påsar med tomburkar i när vi tågade in på maxi, vi var ganska uttittade!! Efter det så handlade vi lite och växlade in kvittot på tomburkarna så att barnen fick lite pengar.
Väl hemma ville Isabella gå till en guldaffär här i närheten och se ifall hon hittade några nya örhängen för sina nya pengar, så jag och hon gick dit. Det blev inga örhängen utan en tiara istället

jättefin, tycker jag

Efter en hel dag med tjejerna gick jag på me and i party och fick lite ensam tid på köpet. Skulle som vanligt inte köpa något men dom har ju så fina kläder så vem kan låta bli? En klänning till Olivia blev det!


Pussgroda heter klänningen, gullig va! Titta in på sidan www.meandi.se
Funderar på att ha ett me and i party hemma fram till våren och kanske hitta något mer??
Nu ska jag kila upp och se sista halvtimman av desperate housewifes
och sen ska jag upp tidigt imorgon, ja ja inte som vissa andra... men tidigt för mig då!

Puss och Kram
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback