Min mamma skvallrar

Jaha då var min enda lediga dag denna veckan snart till ända... Jag har haft fullt upp, mer än vad som var tänkt!!

Min lillasyster ringde igår hon hade pratat med mamma som hade skvallrat att jag var ledig idag!! Och lillasyster som flyttar denna vecka ringde och bad om hjälp..
Hade tänkt på fm då men hon jobbade hela dagen så jag lovade att komma några timmar på eftermiddagen.

Jag skulle haft en lugn och skön dag hemma trodde jag men timmarna bara sprungit iväg så jag har knappt varit hemma. Lämnde barnen på skola/förskola i morse sen tog jag en morgon promenad sedan dusch och sen knalleland. Där fastnade jag och gick i affärer och fyndade lite... Har blivit en riktig Kärring för idag köpte jag kläder även till martin... hmm Han kan väl köpa kläder själv??? Men tröjan var snygg så då blev det att jag köpte den...

Efte Knalleland skulle jag ge blod och helst äta innan men det hann jag inte... äta alltså! På blodcentralen kollade dom blodvärdet och idag gick jag igenom!! Idag fick jag ge blod!! Bra! Dom ska bara kalla mig en gång per år nu eftersom jag inte kan ge så ofta så jag slipper åka dit i onödan!

På väg hem smsar Bella till mig att hon är på väg hem!!! VA! Jag skulle ju hämta henne idag vid ett eftersom jag inte visste när jag var hemma... Hon hade glömt det och sagt till fritids att hon gick hem nu. Ok hade dom sagt, du ska ju hem ett! Ja jag var lite sen men ändå!! Men jag hade sagt till att JAG HÄMTAR IDAG, hon ska inte gå hem själv! tur i oturen att Isabella fick min gamla mobil i fredags så att jag fick reda på detta... tänk om hon kommit hem och ingen var hemma?? Det var det ju inte heller men nu kunde jag ju ringa henne och säga att jag kommer snart. Var lite kluven ifall hon skulle ha mobil ibörjan men nu var det ju bra i allafall!
Ringde till Personalen och sa som det var och dom kollade i pappren och ja det stod att jag hämtar!! Dom bad om ursäkt tusen gånger!! Men ska detta verkligen få hända??

Hem och hämta ungarna hoch handla lite hem och till bellas hajk. Köpte pizza oxå.. Jag hade ju inte hunnit äta än...
På Vägen hem stannar vi och hämtar Olivias kompis Julia. Hem och äta för att sen och till syrran ochhjälpa till med flytten.. Fast det var inte så jobbigt och fort går det ju med när man väl kommer igång. Jag ville inte ta i för mycket för jag blir lite trött och snurrig efter blodgivningen och man ska ju inte ta ut sig fysikt efter en givning säger dom.
Så jag fick ganska lätta uppgifter!
Så fick jag ju se den nya fina lägenheten oxå! Verkligen jättefin!

Efter ca två timmar åkte jag hem.. jag hjälpte till lite i alla fall fast det inte blev så länge...
Väl hemma så har vi packat Isabellas grejer hon ska nämligen på hajk med skolan imorgon och sova över till fredag. På fredag morgon ska jag och Olivia åka dit och hjälpa till och sen köra några ungar hem. Vi möts säkert av trötta ungar!

Nu är det läggning av barnen som gäller sen ska jag lägga mig i soffan och ta det lungt! Tänka på Tarja och Mattias som flyttar och plockar!!!!

Mamma: Ska aldrig mer säga till dig när jag är ledig.... ha ha!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ringer inte fritids och kollar med er om det inte stämmer med vad barnen säger och vad som står i papprena?? Det är oansvarigt!!! Hampus fritids brukar ringa några gånger per läsår när det blir stora frågetecken.. alltså när hampus säger att han ska ta skolbussen och det står att jag hämtar.. då ringer de ALLTID och kollar av läget.. för man kan ju glömma och meddela.. eller?? Kramisar

2009-06-04 @ 20:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback