Gårdagen

Igår kom Isabella hem och skrek så att tårarna sprutande!!! Hon hade tappat sin älskade mobiltelefon som hon var så glad över...
Martin var snabbare än blixten och hoppade på sin cykel och ut för att leta. Han ringde hela tiden till Isabellas mobil för att hitta den.
Jag tror att han cyklade förbi en kille med moppe medans han ringde till Isabellas mobil och hörde att den ringde. Isabellas har norges bidrag fairytale som ringsignal så den känner man ju igen!
Martin sa till killen att han ville ha mobilen som han hade hittat!

- öh vilken mobil, jag har ingen mobil!
-den som ringer!!
-öh jag har ingen!!
så Martin ringde till den igen
-Kan jag få mobilen som du har i fickan, den som ringer!!
-öh jaha

Vilket pucko lite pinsamt eller?? När Martin hör att telefonen ringer???  Hur tänkte killen??
Han kanske inte vågade kaxa sig så mycket åt Martin heller, han har ju lite humör!! Tur att den var han och inte lilla jag... Vilken tur att Martin ittade mobilen! Eller killen som tänkte sno den!
Tänk vilken Pappa alltså... som räddar sin gråtande dotter!! Tänker på framtiden när Isabella kommer gråtandes hem över någon kille... Stackars kille säger jag då alltså!!

Sen kommer svärmor som hade smsat tidigare under dagen att hon ville ha lite eftermiddagskaffe. Hon kom med en blomma till mig i efterskott! Gulligt tyckte jag!

Sen bar det iväg till sommarfesten på olivias förskola Junibacken. Den var efterlängtad av Olivia! Tyvärr hade vi inte tur med vädret men vi hann med en tipspromenad och barnen hann leka lite ute innan regnet kom. Det blev fika inomhus istället.


Det är stor babyboom på Olivias förskola.. Bebisar i alla olika storlekar och stora magar på var och varannan mamma!! ÅÅ dom är ju så söta bebisarna, en var ju bara några dagar gammal! Jag blir sugen och Martin får panik.. så det leder inte så långt detta!!
Så fick junibackenbarn diplom efter tipspromenaden och fröknarna fick fina blommor som några mammor hade vart duktiga och samlat in pengar till och köpt. Är evigt tacksam till ammor som gillar att sköta sånt! Jag är gärna med och betalar bara jag slipper ordna allt!!

Nu är jag ensam hemma igen Olivia i förskolan och Isabella i skolan. Jag kom igång och städade igår så idah ska jag lägga mig och slöa i sofffan. Innan det är dags att hämta Olivia.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken hjälte!!



Ser att du fått med Tomas och Lukas på bild också.. kul.. hi hi hi..

2009-06-09 @ 18:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback