Vimmerby

I torsdags åkte vi till astrid lingrens värld i Vimmerby med familjen Ryhd, äntligen! Vi har planerat detta ett par år men det har alltid kommit något i vägen... Men nu i år så, kom vi i väg. Jihoo!!
Hade kollat vädret och detskulle regna och vara 16grader varmt, vi hade klätt oss efter den väder prognosen.. Vi skulle inte ha lyssnat på dessa vädergubbar för det var stek hett! vi svettades som bara den Isabella gnällde på mig för jag hade tvingat på henne jeans... Som jag kunde veta att vädret hade egna planer??? Men som tur lånade hon Cajsas leggings till slut och då blev det bättre.

Pippi långstrump, prusskeluskan, kling och klang och pippis pappa och sjörövarbåten


Barnen på en söderhavs ö ni ser hur varma dom är


sen var det dags att åka lite flotta


Hann ju med och dericka pippis sockerdricka oxå
 

Var dålig på att ta kort resten av dagen... Brist på kaffe kanske var orsaken?? Drack inte kaffe på hela eftermiddagen och guud va sugen jag var, sanna räddade mig med lite fisljummet kaffe i slutet. det var gott. jag vet att man kan köpa det där men på något sätt lyckades jag glömma kaffesuget vid dessa tillfällen...

Det bästa på hela dagen var när vi åt våra dyra pannkakor var när dunder karlsson och blom kom. Stackars Lovisa var rädd för dom utklädda figurerna och dom drogs ju såklart till henne! När dunder Karlsson och Blom kom hoppade hn snabbt upp i sin pappas knä och då satte sig dunder Karlsson på hennes stol och år av hennes grädde och pannkakor! Efter det ville inte Lovisa äta mer av dom...
stackare och vi bara skrattade...
Även Karlsson på taket skrämde henne så att hon skrek (högt) Det är inte lätt att vara liten bland!

Tack för en super trevlig (svettig) dag familjen Ryhd




Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack själva för en rolig dag!!!!

Det lät gott med bakad potatis, fläskfilé o ch sås...mmmm...läste i din blogg.....



kram

2009-08-04 @ 08:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback