Recept..

Snickers, receptet har jag snott från syrran

1dl socker
2dl ljus sirap
1 burk med jordnötssmör
1liter vanliga flingor

Blanda allt i en kastrull på låg värme, tills det är väl blandat. Flingorna sist när resten av smeten är ganska jämn. Häll ut smeten på ett bakplåtpapper och jämna ut den. Ha bakplåtspappret i en form som tål frysen.
Smält 2st ljusa blockchoklad kakor och häll över smeten
När det är gjort ska det  in i frysen ca 1timma!
Sedan är det bara att njuta..

5 minuters kola
100gram margarin
1dl strösocker
1dl sirap
3msk kakao
1tsk vaniljsocker

Rör ner allt i en kastrull och låt det koka i tre minuter. Testa efter tre minuter om kolan är färdig genom att ta lite kola på en sked och doppa i kallt vatten. blir den då seg/hård är den färdig. Bre ut smeten på ett bakplåtspapper och låt det stena, jag brukar lägga den i kylskåpet. När den stelnat delar du den i bitar. jag brukar rulla in bitarna i bakplåtspapper.

Kolan och snickersen förvarar jag i frysen. Kolan blir lite extra seg och god då!

Hoppas det smakar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback