mammas hjärta blöder...

Usch idag har jag blivit ledsen och arg!!!
När jag ska hämta våran stora tjej ser jag att hon vart ledsen... lilla hjärtat

Jag frågar
-har du vart ledsen gumman
-mmm, xx gav mig en örfil när jag sa att han inte skulle blåsa ut vårat ljus.
Och han vill inte säga förlåt!!!
ÅÅÅ jag blev så arg och ledsen för detta är en kille jag gillar egentligen och Bella med.
Varför gör man en sån grej!!

 Gjorde så ont att se henne ledsen och sårad...
ännu argare blev jag för att ingen i personalen sa något till mig... litar dom på att barnen berättar?

Alla barn är ju inte så öppna som Bella, och berättar barnen alltid hela sannigen kanske skyddar sig själva eller någon annan?
Får föräldrarna till han som slog veta något? Eftersom jag inte fick?
Detta är andra gången som någon gör något fysiskt mot henne, utan att personalen berättar.

Jag som förälder vill veta för att kunna trösta oh prata om det hemma. Även om det är mitt barn som gjort fel för alla kan ju göra fel. Det som jag vill är att jag vill kunna prata med mina barn om det som har hänt om dom gjort fel vill jag få dem att förstå att jag inte tycker att det är okej att göra såsom de har gjort.

Jag vet att hon är inte rädd att säga ifrån och hon gör oxå fel men slåss, det tror jag inte hon gör. men kanske börjar om det blir att det är vanligt i klassen? Usch ibland funderar jag på hur det formar henne...


Jag vet att det är en stökig och bråkig klass men aldrig har jag hört att dom slåss så här...
Okej, visst kan det bli slagsmål och barnen vara osams men vissa slag i klassen har varit oprovocerade, visst måste man även be om förlåtelse och inse att man gjort fel

Imorgon ska jag ta ett snack med personalen och säga att jag vill veta när något sånt händer och fråga varför ingen berättat?? Hur hanterar dom situationer som denna...

Nu är jag arg igen!! Måste gå och lugna ner mig lite

Kommentarer
Postat av: Malin

Men ush då,stackars gumman =(

Bra att du ska prata med personalen idag,jag blev tokig när jag läste ditt inlägg,så här får det juh inte vara.

Tänker på er massa,speciellt på Bella!

Kram Malin

2009-12-09 @ 10:19:03
URL: http://malinblingbling.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Katri!



Ja, prata med personalen, detta är INTE OK! Jag hade gått i taket!



kram Sanna

ps, hur gjorde du det goda julgodiset, receptet tack!

2009-12-09 @ 11:41:57
Postat av: Stora syster

Personalen SKA berätta när något sådant hänt i förskolan/skolan/fritids.. men tyvärr så har de tystnadsplikt om vem som gjort något på ens barn.. men stå på dig.. kramisar

2009-12-13 @ 22:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback