Fullspäckad helg

Denna helgen har det varit fullt upp.
Ilördags var vi hos Söta Chenita och baka pepperkakor,
det är en tradition, varje år. Töserna har vart med ända sen dom var små bebisar.
Det är Chenita och så många av systrarna Hurtig som kan.
Fika, pepparkaksbak, mat och glögg och pepparkor innan hemfärd
och såklart Julmusik!
Så himla mysigt!!
Lite kort, kolla in Olivias röda klänning som blivit vit av allt mjöl..
Hon har visst en förkärlek till att ha mycket mjöl...


Fika bordet


Barnen blir alltid lika imponerade av desa flygande tomtar


 
 
bakningen är i full gång...


Gräddningen med, titta in Olivias "röda" Klänning


syskon bråk...

 
I början var pepparkakorna i sin ordning,
När tröttheten kommer då sätter fantasin igång..
Gumman är Olivias pepparkaka...
Hmm undrar vart hon fått den fantasin ifrån?
kan man skylla på moster och Chenita, kanske?

Idag söndag har vi vart hos mor och firat lite 3:dje advent
Jätte mysigt, barnen klädde granen
Tyvärr var det bara mina barn där pga
sjukdom, pappa helg osv.
Fast dom trivdes när dom fick klä granen



Nu ikväll har jag vart så trött.
Bella var lite gnällig när vi vart hos mormor en stund..
När vi kom hem var hon ännu gnälligare så jag tog febern..
Och ja hon har feber och skulle haft Lucia imorgon men nu blir hon hemma med pappa
Det var nog mest jag som blev ledsen för att vi missar lucia,
jag hade sett fram emot det för jag missade förra året.
Ska försöka ta ett kort på henne med krona ändå..

Nu har vi lite paket upp oxå...
Barnen har köpt till varandra och bella till mig och Martin
Sen fick vi ta med mormors paket eftersom hon inte är hemma vid jul
Nu står dom så fint där uppe och retas med barnen
Dom klämer på dom och skakar på dom, sen tycker dom att det är
sååå långt kvar till julafton




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback