Vilken skit!!!!

Jag har ju kommit in på skola, jag ska validera till undersköterska är det tänkt!!!!

Nu har allt gått i kras!! jag är helt enkelt så jävla besviken att jag bara vill slå på något..

Jag ringde till CSN för att se hur mycket pengar jag får om jag pluggar, när jag fick svaret höll jag på att svimma!!

0Kr får jag japp noll, zero!!
-VAAAA!!!

-Hur har ni tänkt er detta frågade jag

CSN svarar
- Du tjänar för mycket

Är detta ett skämt?? Jag tar ju tjänste ledigt och får inga pengar från jobbet!!
- med den lönen ska du stoppa undan pengar tills du ska läsa....

Ja jag har stoppat undan en del och trott att restn får jag låna från CSN.  ja jag tjänar pengar men med hus, bilar och barn så försvinner det pengar oxå.
-men nej jag tjänar sååå bra, ha ha den var bra!

Jag är så irriterad och så står det att man kan finansera sina studier genom CSN!! Ja om du inte jobbar eller tjänar pengar för om du jobbar ska du absolut inte prova på att läsa något annat!!
För vidrare utvekla sig ska man inte absolut inte göra!!!
Ska du läsa så gör det innan du tjänar för mycket och innan du har jobb!! Du ska helst veta precis vad du vill bli när du är runt 20år för sen vill inte CSN hjälpa dig!!Vilken skit!!!

Är så arg och ledsen!! jag har pratat länge om att validera och hade tänkt och göra det genom jobbet , men det gick inte för jag hade barn och fritids utbildningen å det var tillräckligt bra utbildning tyckte kommunen.
Så till sist tar jag tummen ut arslet och söker och pratar med personal på vägledningens hus (eller nåt sånt) ja det ska ju inte vara några problem att söka hos CSN. Du har ju aldrig sökt innan heller!!! Borde dom inte veta???

Ja ja nu sitter jag här arg så jag kokar!! CSN vill att jag ska ringa igen när jag vet hur många poäng jag ska läsa för det kan påvärka... Jag har inga större förhoppningar...

Nu ska jag göra själva valideringen sen hade man ju 2år på sig att läsa upp ämnena (om det nu stämmer) jag får väl spara eller ta en sväng till banken..

Hoppas att ni haft en bättre dag

Kommentarer
Postat av: Malin

Men neeej,f-n va tråkigt. Det är juh förjävligt,man måste kunna gå runt det på nåt vis,tror du inte det?

Hoppas verklien att det löser sig!

Kram Malin

2009-08-19 @ 06:58:06
URL: http://malinblingbling.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sicken skit Katri!

Måste ju finnas någon annan lösning på detta. Man kan väl inte studera utan ekonomi???

kram Sanna

2009-08-19 @ 10:31:42
Postat av: Tarja

Om du tycker de är skit nu, vänta bara tills det är dax att betala pengarna...

2009-08-19 @ 12:01:41
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback