milkshake och tidig morgon

Igår gjorde jag hemmagjord milkshake till barnen och den fick väl godkänd!!
Den blev super god. Bra mellanmål, och ganska mättsam

gjorde enlig detta recept

3 1/2 dl frysta bär
2msk florsocker
1 1/2 dl yougurt
2dl mjölk

mixa och njut

Vi gjorde med hallon och blåbär och nästa milshake som ska prövas är en med banan och choklad

120g banan
3dl mjölk
1tsk kakao

dela och frys bananen innan sen är det bara att mixa ihop det

hoppas att den oxå är god... behöver ha lite mer varierade mellanmål

Idag var det ju första dagen på fritids/förskola och jag trodde inte att barnen skulle vara så pigga och duktiga som dom var imorse!! Jag var mer inställd på att få stressa och komma sent till jobbet men jag har missbedömt mina flickor!! Allt gick som på räls..
tänk om det kan forsätta så hela hösten???

Igår blev jag så sur!!! Jag hade äntligen tagit tag i mitt lata arsle och bestämmt att jag skulle ut och gå på kvällen... ombytt och klar för att gå och komma igång igen!
vad händer!!! Jo det börja regna och åska....
så jag hamnade i soffan med lite godis och sex and the city på teven...

Det var ju just en snygg start det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback