Vilket väder

Nu måste väl ändå våren vara här??? Det är ju så underbart, solen skiner och man blir glad! jag har sutit en stund på framsidan av huset, i solen och det var så varmt och skönt. Det enda som är negativt är att jag ska åka och jobba! det borde man inte behöva göra när det är så fint väder!

fast jag känner mig inte helt ok, det känns om jag har en förkylning i kroppen. Jag är segare än vanligt på morgonen och huvudet känns tungt, men det är väl bara att bita ihop.

igår fick vi våra nya scheman på jobbet, kommunen har kommit på en bra ide tycker dom....  Vi ska ha flytande tid heter det, om vi vill frivilligt?? Ja just det ta flytande tid eller säg upp dig dom procenten som du ska flyta... ja just det frivilligt??
Med flytande menas det att vi jobbar 86% på schemalagt och resterande 14% ska vi gå in och jobba upp vid semester och sjukdom. Vi får våran heltidslön men blir skyldiga att jobba upp dom dom resterande procenten på "ledig" tid. Bra för kommunen men mindre bra för oss! Vi ska jobba upp ca 5timmar i veckan. Om man inte har gjort det vid årets slut får man betala tillbaka... Snacka om press men men det får väl gå. jag måste ju ha ett jobb! Kanske blir det bättre än jag tror?
Så nu håller jag på att ändra barnens schema och dom blir ännu mindre på Förskola/fritids vilket båda tycker är tråkigt för dom är inte mycket nu heller. Bella har i snitt 8timmar frïtids och olivia ca 20timmar nu. Visst vi får jätte mycket tid med barnen och det är ju härligt. Jag har ju inget dåligt samvete att vi lämnar dom för mycket i allafall... Men barnen vill vara mer bella tycker det är tråkigt för när hon har fritids tid så är dom ute, hon får aldrig vara inne och greja och det får man om man går längre. bella går som längst till tre hon vill gå till fem!, säger hon.
Olivia frågar varje dag om hon ska gå till junibacken svaret bli ofta nej inte idag vännen!
Nu när jag ändrar schema kommer bella gå  5timmar i snitt per vecka, alltså ännu mindre! Och de flesta kompisar går länge så ingen är hemma som man kan leka med. Och ska hon leka blir det ofta att hon tar med sig kompisar hem men hon brukar säga att hon vill åka till dom med och inte alltid vara här, det förstår man ju!
Olivia kom upp i 12timmar per vecka men det som är litepositivt är ju att hon är 4år och har rätt till 15timmar i veckan så hon ska få gå lite extra när vi är lediga. Och då blir hon där ca två gånger i veckan, vilket är väldigt lite! Samtidiggt har jag lite ångest över att lämna henne när jag är ledig... men jag vet att hon vill och att hon ahr det bra. Det betyder mycket för henne att få komma dit. Vet inte vad jag ska göra med den tiden när jag är själv, jobba då kanske! Fast jag kan ju ha henne hemma om vi vill hitta på något.

Sen måste jag säga att vi har helt underbar personal på förskola/fritids för våra barn. jag har ringt och frågat mycket om det med olivia. Det är klart hon har rätt till 15timmar sa dom skriv dom tider du tycker passar dig bäst sa dom när jag frågade vilka dagar som passade dom. Sen kan jag ju få jobba på lediga dagar hux flux, ring bara så löser vi det sa dom på båda avdelningarna. Helt underbart, Så jag vill bara säga tack till personalen ni är helt enkelt bäst!

Ojoj va långt det blev... hade mycket på hjärtat idag. Nu ska jag åka och jobba. jag har fixat här hemma så det är fint när mannen min kommer hem, Hoppas han ser det!

Ha det så gott allihopa!
Puss
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback