Trevlig påsk

Nu är påsken snart slut och det är dags att åka tillbaka till jobbet! Jag börjar faktiskt redan i eftermiddag så jag har lite ångest!

På påskafton kom min syster, mattias och philippa it till oss, Kul!
vi fick fina påskblommor

 
jag och martin fick en stor blomma och barnen fick varsin liten blomma, gulligt tycker jag.

Sen satt vi ute och åt, härligt! det blev grillad fläskfile och potatisgratäng mums
 
Härligt att vara ute i solen!

Barnen letade påskägg två gånger, det hade dom inget imot precis! Gott var det iallafall!
Sen när det började bli kallare blev det lek inomhus och singstar!

När barnen började bli trötta gick vi ut för att panga (skjuta raketer) Vilket uppskattades av alla utan Olivia hon gillar inte när det pangar så högt

tre amigos                       Raketer                       mor och dotter lika facinerade

Efter alla raketer var det dags för påskkärrnigarna att flyga till blåkulla
  

Nu var det dags för barnen att lägga sig och efter det blev vi vuxna hur slöa som helst. det blev väl för lungt??
Vi spelade buzz och jag kom sist båda gångerna, min hjärna fungerade inte alls den var helt slö!
Tack för en trevlig påskafton.

På mogonen pressade jag apelsiner som en tok eftersom jag lovat att bjuda på färskpressad apelsinjuice, det var gott!
fast alla var vi lite trötta....


Vid middagstid åkte vi till mormor allihopa där hade påskharen oxå varit!! Där grillade vi lite korv och satt och myste i solen. Inte alla då för vissa kan ju somna lite överallt...

min käre make

På kvällen kom svärmor och svärfar hit, i grillade kycklingfile och klyftpotatis det var såå gott!!
fast jag var nog lite osocial för jag var såå trött och även barnen. Svärmor och svärfar gick hem tidigt. Undra ifall dom märkte att vi var trötta? Den enda som var pigg var ju han som vilat under dagen!!!

Jag tog med mig barnen och läste saga i våran säng, det skulle jag ju inte ha gjort för jag däckade oxå... klockan var nog bara strax efter åtta! nu har jag fått mycket sömn iallafall

nu är det dags för frukost!

xoxo
Katri

Kommentarer
Postat av: Tarja

Ja det var megatrevligt. Hoppas att dina damer har fått vattna sina blommor nu. :)

2009-04-13 @ 10:29:21
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback