Slö dag

Idag har jag tänkt mig att ta en riktig slö dag! Inte göra så mycket överhuvudtaget! men kvinna som man är har jag redan startat en tvättmaskin! Men annars kommer jag inte göra så många knop idag utan bara ta det lungt och vara med Olivia.
Det har varit något varje dag och det känns som jag alltid plockar och städar men inte i dag!
Fast jag vet att det skulle beövas dammsugas och torkas golv!! Men det ska få vänta tills jag känner att jag vill, kanske senare idag eller imorgon. För just nu vill jag bara va och kanske ligga i soffan och kolla på en dålig såpa och samla mina krafter.

Ikväll ska vi ut och äta med jobbet, det ska bli jätte trevligt!! Fast vi har fått fixa denna utekväll själva för kommunen är inte givmild med sånt, tyvärr! Två av mina arbetskamrater har fått ta timmar från sin komp för att vi alla ska kunna gå ut samtidigt efterom vi jobbar oregelbundet, lite skamligt tycker jag det borde kommunen bju på men väldigt snällt av dom som vill ta av sin komp! Vi står för allt själva planering, tid , mat och dryck det enda kommunen står för är vikarierna som kommer att jobba ikväll!!! Tycker att kommunen borde ge sina arbetare mer after work och utvecklingsdagar men det finns det aldrig pengar till och så undrar man varför vi inte känner oss uppskattade!? är detta ett skämt? Skolor och förskolor får alltid tid och pengar till utvecklingsdagar  men inte vi inom handikappsomsrgen.....
åååååå jag kan bli så arg på detta.
Men vi ordnar lite trevlig kvällar själva istället!! för vi tjänar ju så bra å vi har ju råd till detta.....  eftersom arbetsgivaren har så dåligt med pengar!!! Ha haha!!

xoxo
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback