roliga barn

Jag satt igår och tänkte på olika saker barnen sagt som blir så roliga eller knasiga

När bella var 4år sa hon
- mamma tror du på kärlek vid första överkastet?
-va sa du, frågade jag
-tror du på kärlek vid första överkastet
-kärlek vid första ögonkastet menar du?
- ja just det så heter det ju, va är det mamma?

När Bella var ca 5år satt vi inne i hennes rum och grejade då råkade hon välta ner alla sina pennor och jag suckade väldigt högt!
-jaa mamma, det är inte lätt att ha en tonåring i huset men du ska veta att det faktiskt inte är lätt att vara en heller!
tänk en tonåring i femårsåldern!!!

När vi sköt påskraketer i helgen ropade Olivia
NEEJ sluta Ni dödar min morfar som sitter där uppe! Hon var nästan förtvivlad!
Bra att syrran kom på att han sitter ju mycket högre upp och hon lungnade ner sig.
kanske inte så roligt men lite gulligt tycker jag. Olivia har ju aldrig träffat morfar utan vet att han inte lever längre och är uppe i himmlen.

xoxo
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback