Lördag

Vilken härlig dag det var igår och vilket väder hel underbart måste jag ju säga!!
 Vi arbetade hemma i trädgården och jag städade även inne...  Hmm och så gjorde jag en smart grej tyckte jag då
Isabellas skåp var väldigt dammigt så jag tog av munstycket på dammsugaren och tänkte dammsuga upp dammet..... Väldigt smart!
Det var bara det att ett av hennes örängen åkte in i dammsugaren!! Och hon har tappat många örhängen nu det sista och några har gått sönder så jag ville inte tappa bort ett till.
Så jag tog ut dammsugarpåsen som var ganska full och eftersom den var full så gjorde jag sönder den för att slippa all skit på golvet.
Och jag hittade örhänget!
Men sen när jag skulle sätta in en ny påse hade vi visst inga..... så jag kunde inte forsätta dammsuga så nu står den där uppe utan påse men då slipper vi ju att dammsuga i alla fall! Vi har en konstig dammsugare med speciella påsar jag vet inte ens var man köper påsarna....

Jobba fick vi göra i alla fall när martin kom hem med veden det var 2kubik och en hel del jobb. Hann inte ens färdigt det ligger "lite" Kvar på garageinfaten. Men om tur är har vi ju barnen som hjälper till
 

Sen efter arbetet åkte vi in till stan.Isabella skulle på kalas och vi till familjen Ryhd. Isabella tyckte att kalaset var jätte lyckat. Det var prinsesstema och prinsesser över allt. Det var en tjej som ordna detta jag tror att det hette vickysevent och man kunde välja olika teman på kalasen. Kul tycker jag!

Sen fick vi god mat och efterätt hos familjen Ryhd. Mätta och belåtna åkte vi därifrån med trötta barn. Olivia slocknade i bilen och bella direkt när vi kom hem. Det är klart att dom blir trötta för det var ju lek och stoj hela kvällen. Mycket fnitter oxå! Inga sura miner inte!! Det var jätte trevligt som alltid

     


xoxo
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback