inget elfsborg för mig!!

Det blir ingen match för mig idag Olivia har kräkts även i eftermiddag, rakt i våran sittpuff med!!! Härligt! Lill strumpan har kanppt ätit eller drukigt något på hela dagen och om hon gör det kommer det upp igen... Nu på kvällen mutade vi henne med lite chips, hon tog typ fyra stycken sen ville hon inte ha mer, usch det är så tråkigt med magsjuka!
Olivia var jätte trött i eftemiddags men hon skulle absolut inte sova.. så jag föreslog att vi skulle vila lite i solstolarna och då hände detta


hon som inte var alls trött, däckade

Sen tänkte jag att hon inte skulle ligga i stolen och började krångla med att flytta stolen och då vaknade hon, så klart!
Så in i sovrummet med henne och fick till slut en skrikande Olivia att somna!! När Martin sen skulle väcka henne var det lika svårt som att få henne att somna, hon bara fräste till honom. Det tog en timma att väcka henne.

Jag var även på utvecklingssamtal för Isabella idag och där blev jag en jätte stolt mamma. Fröken hade bara positiva saker att säga så det är klart man blir glad!! I höstas hade Isabella lite svårt för läsning och skrivning så vi skulle öva på det mycket hemma tyckte fröken och idag fick även vi beröm!! Hon tyckte att vi lagt ner mycket tid och att det märks på Isabella att hon har stöd hemmifrån, Isabella har blivit mycket bättre i både läsning och skrivning. Väldigt roligt att höra som förälder, vi har ju bråkat med Isabella en del när hon slarvar med läsningen så poitiv kritik var behövlig och viktig. Så nu tar vi nya tag!!
Hoppas bara att skolintresset håller i sig imånga år, för dom andra ämnena går jätte bra. Och så är hon skötsam och ansvarstagande, visar även respekt. Det var ljuvmusij i mina öron.
Det är ganska höga krav på skolorna nu och så får dom även skriftliga omdömmen det är ju inte längre som när en själv gick i skolan.

Snart ska jag lägga mina små troll och sedan lägga mig i soffan och titta på elfsborg genom tvrutan.. jag kunde ju vart där! Men nu är min lillebror glad istället, eftersom han fick min biljett.

xoxo
Katri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback