God morgon

Oj vad dagen gick snabbt igår!! Hann inte med något vettigt alls, utan att jobba då!
Efter jobbet åkte jag till mormorför att hämta Bella, hon hade mycket att berätta, munnen gick i ett så jag undrade om hon hann andas under tiden! Så hade hon även plockat snödroppar till mig, så hon hade nog saknat mig lite, hoppas jag i alla fall.

När vi kom hem höll Martin och Olivia på med trädgårdsarbete för full, dom jobbade på bra!
Men jag gick in och började plocka och greja, packade upp bellas övernattningsväska. Sen var jag så duktig och satte på en maskin tvätt som jag ångrade djupt senare på kvällen när tvätten skulle hängas upp. Detta gör jag varje gång jag sätter igång en tvätt på kvällen... varför fortsätter man att göra det då??

Sen gick vi till martins föräldrar för att ge katten lite mat men vi blev sittandes där och kollade på bolibompa och alla fyra blev jätte slöa. Bella tyckte att hon och martin skulle sova där... (hon orkade väl inte gå hem)

Jag och martin hade bestämt att vi skulle ha lite myskväll och titta på film efter att barnen hade somnat. Men det var lättare sagt än gjort. Barnen var inte alls sugna på att somna eftersom glassbilen kom igår och vi hade lovat att köpa glass... så dom låg ju bara och väntade på att höra glassbilen och den kom vid halv nio (lite sent tycker jag när den även plingar sin lilla melodi men på sommaren kan den komma halv tio...!!).
Jaaa nu kommer den!!!! hör man då,
-lägg er!! ropar vi.
-köp glass!!
ja ja ja vi ordnar det, sov nu! Konstigt nog somnade dom stax efter det, undra hur det ska gå i sommar när glassbilen alltid är sen??

Jag och Martin tittade på marley och jag, vill man gråta floder ska man titta på den!! Jag vet inte om jag någonsin ska ha en hund... Det är så jobbigt när man inte får ha kvar dom sen, filmen gjordeju inte det bättre kan jag ju säga.
Det var helt klart se värd men med en stor gråt varning!!
Så nu på morgonen vaknade jag med ett gråtsvullet ansikte.. inne i huvudet känns det som jag gråtit hela natten, är jätte tung i huvudet!!
En sak slog mig igår när mina tårar forsade, varför gråter inte killar när dom tittar på sorgsna filmer?? Hur klarar dom att hålla tillbaka tårarna? Jag såg inte att martin grät och jag kunde inte sluta!! Varför är det så? är killar mer känslokalla?
Fast martin gick till köket en sväng när det var som sorgligast, varför gjorde han det? hmm det är en gåta

Idag ska vi städa och arbeta ute, ska ju vara fint när man får fint besök imorgon! Vi har även lovat barnen att sätta upp barnvakten (studsmattan)
Sen vi tre ska vi tilla martins föräldrar för att kolla på elfsborg på pay per view! Heja elfsborg!!! Eller om det är gott väder så kanske det blir solstolen för mig!!

Nu ska jag få i míg lite frukost med färskpressad apelsinjuice, gött!

glad påsk
Katri

Kommentarer
Postat av: Tarja

Ja, den filmen var fruktansvärt bra. Jag grät som satan vet inte om Mattias gjode det, han låg bakom mig. Tänkte många ggr stänga va filmen så jag kunde somna och slippa se det hemska,,,

2009-04-10 @ 09:32:41
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback