Duktiga barn

Läste om Isabellas skola idag i BT. Dom hade ju som sagt loppis i lördags för att lära sig om återvinning, dom håller på med miljövetande på skolan.

Loppis hade gått jätte bra även mina barn var där och handlade och fyndade jättefina saker (tyckte dom) Jag jobbade ju tyvärr så jag var inte med.

Dom hade fått in jätte bra med pengar och nu hade dom röstat i varje klass vart pengarna skulle gå. Det blev att barncancerfonden fick ca 4000kr och unicef fick ca 2000kr till ett projekt i etiopien där alla barn i skolan ska få rent vatten. Jätte bra tycker jag!
Barnen lär sig om återvinning och även att hjälpa andra.

Läste detta i bt för Isabella och hon var jättestolt och det tycker jag att alla barnen har rätt att va!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul när skolan engagerar sig i återvinning och välgörenhet.

2009-04-26 @ 21:49:32
Postat av: Stora syster

Kul när skolan är engagerad och lär barnen återvinning och välgörenhet.

2009-04-26 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback